知的障害特別支援学校小学部の授業づくりにおける教育目標について -子どもの発達的理解を基礎に-

URI http://repository.lib.tottori-u.ac.jp/Repository/metadata/5300
File
Title
知的障害特別支援学校小学部の授業づくりにおける教育目標について -子どもの発達的理解を基礎に-
Title Transcription
チテキ ショウガ イトクベツ シエン ガッコウ ショウガクブ ノ ジュギョウ ズクリ ニ オケル キョウイク モクヒョウ ニ ツイテ コドモ ノ ハッタツテキ リカイ オ キソ ニ
Title Alternative
Educational Objectives for Teaching-Learning Process at the Elementary School Level of School for Intellectually Disabled - Based on the Understanding of Children’s Development -
Author
著者 音田 祐子
著者読み オンダ ユウコ
著者英語Author Onda Yuko
所属Affiliation 鳥取県立鳥取養護学校 平成27年度鳥取大学大学院地域学研究科修了
著者 三木 裕和
著者読み ミキ ヒロカズ
著者英語Author Miki Hirokazu
所属Affiliation 鳥取大学地域学部地域教育学科
Subject
知的障害特別支援学校小学部
授業づくり
教育目標
発達的理解
Elementary School Level of School for Intellectually Disabled
Teaching-Learning Process
Educational Objectives
Understanding of Children’s Development
NDC
Social sciences
Description

Publisher
鳥取大学地域学部
NiiType
Departmental Bulletin Paper
Link
ISSN/ISBN
1349-5321
NCID
AA12025489
Journal Title
地域学論集 鳥取大学地域学部紀要
Volume
13
Issue
2
Start Page
23
End Page
29
Date of Issued
2016-12-2
DOI
Text Version
publisher
Rights
Citation

地域学論集 鳥取大学地域学部紀要. 2016, 13(2), 23-29

Set Type
地域学研究科・地域学部
Language
Japanese
Copyright(C)2008 Tottori University. All Rights Reserved.