教師の市民性形成へのライフヒストリー的アプローチ~戦後民主主義教育を担った一教師をモデルとして~

URI http://repository.lib.tottori-u.ac.jp/Repository/metadata/5373
File
Title
教師の市民性形成へのライフヒストリー的アプローチ~戦後民主主義教育を担った一教師をモデルとして~
Title Transcription
キョウシ ノ シミン セイ ケイセイ エ ノ ライフ ヒストリー テキ アプローチ  ~ センゴ ミンシュ シュギ キョウイク オ ニナッタ イチ キョウシ オ モデル ト シテ ~
Title Alternative
The Life Historical Approach to the Formation of Citizenship as School Teacher: A Case Study Focused on a Teacher in Post-war Democracy Education
Author
著者 植田 浩暉
著者読み ウエダ ヒロキ
著者英語Author Ueda Hiroki
所属Affiliation 鳥取大学地域学部地域教育学科4回生
著者 福田 恵子
著者読み フクダ ケイコ
著者英語Author Fukuda Keiko
所属Affiliation 鳥取大学地域学部地域教育学科学習科学講座
Subject
戦後民主主義教育
市民性
post-war democracy education
citizenship
NDC
Social sciences
Description

Publisher
鳥取大学地域学部地域教育学科
NiiType
Departmental Bulletin Paper
Link
ISSN/ISBN
NCID
BB02181756
Journal Title
地域教育学研究
Volume
9
Issue
1
Start Page
38
End Page
45
Date of Issued
2017-03-01
DOI
Text Version
publisher
Rights
Citation

地域教育学研究. 2017, 9(1), 38-45

Set Type
地域学研究科・地域学部
Language
Japanese
Copyright(C)2008 Tottori University. All Rights Reserved.