ID | 13838 |
File | |
Title Transcription | シャカイ サンカクリョク オ ソダテル ヤリクリ ジュギョウ ノ カイハツ : コンキョ オ モッテ テイアン スル カツドウ オ トオシテ
|
Title Alternative | Planning of managiment class for Fostering Social Participation : Through the activity of making proposals with evidence.
|
Authors |
Oka, Manami
Tottori University Junior High School
|
Keywords | 社会参画力
やりくり
提案する授業
social participation
management
proposal lessons
|
Abstract | 社会に主体的に関わる力を育てるために,根拠を持って政策を提案する授業の開発を試みた。授業における生徒への支援として,根拠を明確にするための思考ツール(トゥールミン図式)を用いた。さらに、提案を聞く力を育てるために質問する活動を意図的に取り入れた。その結果,自分の意見を述べることに自信がついた生徒や,社会的事象への関心を高めた生徒が増加した。
I attempted to develop a class for students to propose policies with evidence in order to develop their ability to be proactively involved in society. To support students in the class, I used a thinking tool (Toulmin diagram) to clarify the rationale. In addition, questioning activities were intentionally incorporated in order to foster the ability to listen to proposals. As a result, the number of students who became more confident in expressing their opinions and those who increased their interest in social events increased.
|
Publisher | 鳥取大学附属中学校
|
Content Type |
Departmental Bulletin Paper
|
ISSN | 24345997
|
NCID | AA12837633
|
Journal Title | 鳥取大学附属中学校研究紀要
|
Current Journal Title |
Bulletin of the Tottori University Junior High School
|
Volume | 53
|
Start Page | 33
|
End Page | 38
|
Published Date | 2022-03-01
|
Text Version |
Publisher
|
Rights | 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted.
|
Citation | 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2022, 53, 33-38.
|
Department |
Affiliated Institutes
|
Language |
Japanese
|