ID | 6607 |
File | |
Title Transcription | キンゲンダイシ オ ドウ シュタイテキ ニ マナバセル カ ミジカナ センソウ タイケン オ ハックツシ センソウ ト ヘイワ ニ ツイテ コウサツ スル
|
Title Alternative | Teaching students modern history in an active larning environment.~Researching personal war experiences and reflecting on war and peace~
|
Authors |
MURAYAMA, Akio
Tottori University Junior High School
|
Keywords | 近現代史
主体的な学び
逆学習
近現代なぞかけ
身近な戦争体験(ファミリーヒストリー)
持続可能な社会
modern history
active learning
backward learning
modern history riddles
personal war experiences(family history)
stutainable society
|
Abstract | 近現代の重要性が叫ばれているが,日本が経験した5つの戦争について単にその原因や背景を知ることが目的ではない。現代日本のおいたちを知り,今日の平和と将来の平和を世界規模で考えることが大切である。近現代史をできるだけ主体的に学ぶ方法はないかいくつかの方法を試みてみた。1つは逆学習,1つは近現代なぞかけづくり,1つはファミリーヒストリーである。 / The significance of modern history has been advoccated, but just learning the causes of five wars Japan went through is not the aim of its study. When considering globally what peace means today and what it will mean in the future, it is important to recognize how modern Japan was built. We tried three ways to acctively teach sutudents modern history. The first method was backward learning, the second method was composing modern history riddles, and the third method was researching family member’s war experiences.
|
Publisher | 鳥取大学附属中学校
|
Content Type |
Departmental Bulletin Paper
|
ISSN | 24345997
|
NCID | AA12837633
|
Journal Title | 鳥取大学附属中学校研究紀要
|
Current Journal Title |
Bulletin of the Tottori University Junior High School
|
Volume | 51
|
Start Page | 25
|
End Page | 33
|
Published Date | 2020-03-01
|
Text Version |
Publisher
|
Rights | 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted.
|
Citation | 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2020, 51, 25-33
|
Department |
Affiliated Institutes
|
Language |
Japanese
|