@article{oai:repository.lib.tottori-u.ac.jp:00004232, author = {森田, 美貴子 and MORITA, Mikiko}, journal = {鳥取大学附属中学校研究紀要, Bulletin of the Tottori University Junior High School}, month = {Mar}, note = {カルタという日本に古くからある教材を用いて, 単語の取り札をとらせるための読み札を作成する。 この結果, 生徒は興味深くカルタの読み札を作成し, 相手に伝えるためには, 深く理解していなければ作ることが難しいことを学び, 語句の定着に有効であった。 また, カルタをとるという遊びの中で楽しく学び, 自分の覚えていない語句は何かを客観的に知ることができた。 / By using “carta” , which has been one of Japan play cards since early days, as a teaching material, students made carta cards with science words and explanation for these words.As a result, students got motivated to make carta, and they also found that they should know the words precisely if they want to convey what the words mean to other students. They also enjoyed learning to play carta and was able to objectively know what words they didn’t remember.}, pages = {59--62}, title = {語句カルタの読み札作成にみるやりくり}, volume = {51}, year = {2020}, yomi = {モリタ, ミキコ and モリタ, ミキコ} }