@article{oai:repository.lib.tottori-u.ac.jp:00004274, author = {石田, 順 and 竹川, 由紀子 and 足立, 和美 and Adachi, Kazumi and Ishida, Jun and Takekawa, Yukiko}, journal = {鳥取大学附属中学校研究紀要, Bulletin of the Tottori University Junior High School}, month = {Mar}, note = {これまでの中学校英語教育ではインプット活動に重きが置かれ,効果的なアウトプット活動の実践を検証する機会が少なかった。本研究では著者の一人,足立の提唱するLarge Grammar を用いたアウトプット活動トレーニングと英国ニューステッドウッドスクールとの交流を通したアウトプット活動の実践について検証するとともに,生徒のコミュニケーション能力の向上について,特に「書くこと」と「話すこと」についての効果的なアウトプット活動について考察する。 / In the past, English teaching in junior high schools emphasized input and there were few opportunities to implement output activities. In this research, we examined a practice of output activities, first, through Large Grammar activity training advocated by one of us, Kazumi Adachi, and second, through an exchange program between Newstead Wood School in the UK and Tottori University Junior High School. We also examined improvement of students' communication skills including writing and speaking through these output activities.}, pages = {81--100}, title = {英語で繋がる世界 : Large Grammar の応用と国際交流という実践の場}, volume = {49}, year = {2018}, yomi = {イシダ, ジュン and タケカワ, ユキコ and アダチ, カズミ and イシダ, ジュン and タケカワ, ユキコ} }