@article{oai:repository.lib.tottori-u.ac.jp:00007605, author = {永原, 益穂 and Nagahara, Masuo}, journal = {鳥取大学附属中学校研究紀要, Bulletin of the Tottori University Junior High School}, month = {Mar}, note = {授業者は,新たな問いの生成を生み出すためのQ0 を設定し,Q and A を繰り返す探究の経路を図式化したQA マップを作成する。本研究は,世の中の現象(人口推移)について数学を用いて解決しようとする生徒像をめざし,作成したQA マップと実際の授業展開との差異を検証していくことを目的とする。/ The teacher sets a Q0 to generate new question generation, and creates a QA map that diagrams the route of inquiry that repeats Qand A. The purpose of this research is to examine the difference between the created QA map and the actual lesson development, aiming at the image of students who try to solve the world phenomenon (population transition) using mathematics.}, pages = {39--44}, title = {問いの生成を軸とした探究型学習(1 学年):世の中の現象(人口推移)について数学を用いて解決しようとする生徒像をめざして}, volume = {54}, year = {2023}, yomi = {Nagahara, Masuo} }