ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学部学科区分一覧
  2. 地域学部・地域学研究科
  1. 資料タイプ一覧
  2. 紀要論文
  1. 鳥取大学の刊行物
  2. 地域学論集 : 鳥取大学地域学部紀要
  3. 鳥取大学教育学部研究報告. 人文社会科学
  4. 49
  5. 1

Bridging Gaps in Teaching Listening for Integrated Control in English

https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/1510
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/1510
dd327467-4eff-4b0a-b250-def21fc4374d
名前 / ファイル ライセンス アクション
jfecs49(1)_103.pdf jfecs49(1)_103.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-06-22
タイトル
タイトル Bridging Gaps in Teaching Listening for Integrated Control in English
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 足立, 和美

× 足立, 和美

WEKO 29
e-Rad 00202630
研究者総覧鳥取大学 100000001

足立, 和美

ja-Kana アダチ, カズミ

en Adachi, Kazumi

Search repository
和田, 綾子

× 和田, 綾子

WEKO 4113
e-Rad 60283967
研究者総覧鳥取大学 100000720

和田, 綾子

ja-Kana ワダ, アヤコ

en Wada, Ayako

Search repository
著者所属
値 鳥取大学教育学部
著者所属
値 鳥取大学教育学部
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 Summary: This paper addresses the issue of enhancing what Palmer (1979) has termed integrated control (1) in English, which has been missing from the linguistic competence of the majority of Japanese students ( Kakita, 1984). The first part of this paper deals with some of the difficulties that impede students from the desired goal of integrated control in English. These difficulties include the matter of speech rate, levels of student language knowledge, and issues of background information regarding the teaching material. In addition, the lack of integrated control in English among Japanese students is discussed, with reference made to statistical data. The second part introduces the basic philosophy of the teaching materials and teaching procedures in the listening Course at Tottori University. Material preparation relates to the importance of written scripts in aiding student's comprehension in listening. the organization of each class is based on the theory put forward by Oka (1996), which is a modification of Krashen's Input Hypothesis.
書誌情報 ja : 鳥取大学教育学部研究報告. 人文社会科学
en : The journal of the Faculty of Education Tottori University. Cultural and social science

巻 49, 号 1, p. 103-112, 発行日 1998-06
出版者
出版者 鳥取大学教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02878003
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00174596
権利
権利情報 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted.
情報源
関連名称 鳥取大学教育学部研究報告. 人文社会科学 1998, 49(1), 103-112.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-08-02 05:26:48.354006
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3