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アイテム
投票意欲を高める授業の考察
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2001376
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2001376962e5cca-0c54-49fa-ab33-088f9e9b5269
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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btujhs55_35.pdf
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2024-03-29 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 投票意欲を高める授業の考察 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Classroom Considerations to Motivate Voting | |||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | トウヒョウ イヨク オ タカメル ジュギョウ ノ コウサツ | |||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 主権者教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 投票意欲 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 非定型問題の解決 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Sovereignty Education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Motivation to Vote | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Atypical Problem Solving | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
澤本,恭
× 澤本,恭
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著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 鳥取大学附属中学校 | |||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Tottori University Junior High School | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 若年層の投票率が低迷している現在,主権者教育に向けられる期待がこれまで以上に高くなってきた。そこで,国家・社会の基本原理となる法やきまりについての理解や,政治,経済等に関する知識を身に付けさせた上で,「協同的探究学習」により非定型問題の解決を通して概念的理解を促すことができれば,生徒の投票意欲が向上させられると仮定し,授業実践を行った。実践の結果,社会の諸課題に対して自分の意見を持ち,解決に向けて主体的に関わろうとする意欲がより一層高まり,投票意欲の向上が見られた。 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | With voter turnout among the younger generation stagnating, expectations for sovereignty education have become higher than ever before. Therefore, we conducted a class practice based on the assumption that if students can acquire an understanding of laws and rules that are the basic principles of the state and society, as well as knowledge of politics and economics, and if conceptual understanding can be promoted through solving atypical problems by "cooperative inquiry learning," students will be more motivated to vote. As a result, the students' willingness to have their own opinions about various social issues and to be involved in solving them proactively increased, and their willingness to vote was improved. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 鳥取大学附属中学校研究紀要 en : Bulletin of the Tottori University Junior High School 巻 55, p. 35-39, ページ数 5, 発行日 2024-03-01 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 鳥取大学附属中学校 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 24345997 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12837633 | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
権利情報 | This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted. | |||||||||
情報源 | ||||||||||
関連名称 | 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2024, 55, 35-39. | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |