ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学部学科区分一覧
  2. 地域学部・地域学研究科
  1. 資料タイプ一覧
  2. 紀要論文
  1. 鳥取大学の刊行物
  2. 鳥取大学附属中学校研究紀要
  3. 55

相手を意識したアウトプット活動の実践:外国人留学生との対話を通して

https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2001383
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2001383
a54f1c41-6c56-4f27-b274-35cac2ca5aaf
名前 / ファイル ライセンス アクション
btujhs55_75.pdf btujhs55_75.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-29
タイトル
タイトル 相手を意識したアウトプット活動の実践:外国人留学生との対話を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Research on output activities with an awareness of the people with whom you are interacting: Through talking with international students
言語 en
タイトル
タイトル アイテ オ イシキ シタ アウトプット カツドウ ノ ジッセン : ガイコクジン リュウガクセイ ト ノ タイワ オ トオシテ
言語 ja-Kana
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題 外国人
キーワード
言語 ja
主題 交流
キーワード
言語 ja
主題 関心意欲
キーワード
言語 ja
主題 相手意識
キーワード
言語 en
主題 Foreigners
キーワード
言語 en
主題 communication
キーワード
言語 en
主題 motivation
キーワード
言語 en
主題 partner awareness
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
著者 福政,純子

× 福政,純子

ja 福政,純子
kakenhi 鳥取大学 15101

en FUKUMASA,Junko
Tottori University

Search repository
著者所属
言語 ja
値 鳥取大学附属中学校
著者所属(英)
言語 en
値 Tottori University Junior High School
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,中学校英語の授業において,外国人留学生との対話やインタビュー,プレゼンテーション等の実際の交流が,生徒の英語学習への意欲や外国の文化への関心に与える影響について検討した。実際に外国人と交流することは,自分自身や自分の考えについて英語で伝える体験になると同時に,相手の国の文化や相手自身の考えを知ることになる。生徒達は,話す相手の文化的背景や相手自身の好み等を意識し,話す内容や適切な英語表現について考える。このような外国人留学生との交流を継続して実践した結果,多数の生徒の英語学習への意欲や外国へ興味関心が向上する傾向が見られた。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study, we examined the effects of actual interactions such as dialogues, interviews, and presentations with foreign students in junior high school English classes on students' motivation to learn English and their interest in foreign cultures. Actual interaction with a foreigner provides students with the experience of communicating in English about themselves and their ideas, and at the same time, it allows them to learn about the culture of the other country and the other person's own ideas. Students are aware of the cultural backgrounds and preferences of the people they are speaking with, and consider what to say and appropriate English expressions. As a result of continuous practice of this kind of exchange with international students, many students' motivation to learn English and interest in foreign countries tended to improve. The study examined the impact of making students aware of both the setting and the actual audience when giving a speech in a junior high school English class on their ability to express themselves. Through thinking about the situation and to whom they will deliver their speeches, students consider appropriate expressions and think of sentences with flowing content. In addition, by giving speeches in front of multiple people, students consider what is the best way to speak in a way that is easy to convey. As a result of continuous practice of these two types of speech activities with an awareness of the audience, a tendency for the expressive ability of a large number of students to improve was observed.
言語 en
書誌情報 ja : 鳥取大学附属中学校研究紀要
en : Bulletin of the Tottori University Junior High School

巻 55, p. 75-82, ページ数 8, 発行日 2024-03-01
出版者
出版者 鳥取大学附属中学校
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 24345997
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12837633
権利
言語 ja
権利情報 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。
権利
言語 en
権利情報 This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted.
情報源
関連名称 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2024, 55, 75-82.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-28 04:18:44.350357
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3