WEKO3
アイテム
校歌の効果を探る:初の全校合唱(4 部合唱)への取り組み
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2001386
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/200138672d6dd87-4f98-4104-a926-b08ffabd7bb6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-29 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 校歌の効果を探る:初の全校合唱(4 部合唱)への取り組み | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | In search of the effect of singing a school song: An approach to the whole school chorus (Singing in four parts) of the school song for the first time | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | コウカ ノ コウカ オ サグル : ハツ ノ ゼンコウ ガッショウ (4ブ ガッショウ) エ ノ トリクミ | |||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 校歌 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 全校合唱 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | School song | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | whole school chorus | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
著者 |
横地,美奈
× 横地,美奈
|
|||||||||||
著者所属 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 鳥取大学附属中学校 | |||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Tottori University Junior High School | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 今年は歌やリコーダーの制限がなくなり,引き続き読譜の授業は続けながら,「音楽が好きになり,音楽を楽しみながら豊かな人生を送る生徒の育成」をめざし,新たな挑戦をしてみた。その中の一つが,「全校合唱への取り組み」である。曲は2年前に見つけた楽譜の「校歌(4部合唱)」とした。どの職員も斉唱しか知らず,初めての取り組みとなった。全体での練習時間はとれず,文化祭でぶっつけ本番となった。その後,アンケートを通して生徒の本校の校歌への思い,また音楽の持つ力についてどう感じているか,アンケートから検証してみた。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | Having had removal of the restriction to play recorder and sing with the end of the Corona disaster I have tried new challenges this year aiming at training up students who can enjoy their lives prosperously with music. One of the challenges was an approach to the whole school chorus. I used the score of the school song (singing in four parts) of which I found two years ago in the school. Everyone of the school staff knew only a unison singing of the school song and hence singing of the song in four parts was the first trial in the school. No time for practicing of all the classes together had been available. Thus, we were forced to performing it without any rehearsal at the school festival. I validated effects of the trial by gleaning questionaries. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳥取大学附属中学校研究紀要 en : Bulletin of the Tottori University Junior High School 巻 55, p. 95-102, ページ数 8, 発行日 2024-03-01 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 鳥取大学附属中学校 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 24345997 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12837633 | |||||||||||
権利 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
権利情報 | 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 | |||||||||||
権利 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
権利情報 | This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted. | |||||||||||
情報源 | ||||||||||||
関連名称 | 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2024, 55, 95-102. | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |