WEKO3
アイテム
Long-Term Outcomes for a Student with Severely Challenging Behavior in a Special Needs School for Intellectual Disabilities: A School Consultation Case Study
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2001491
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/20014917e8dffcf-1cf3-48c3-8d2a-5feaf20b38a7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-08-28 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Long-Term Outcomes for a Student with Severely Challenging Behavior in a Special Needs School for Intellectual Disabilities: A School Consultation Case Study | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | autism spectrum disorder | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | consultation | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | intellectual disability | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | problem behavior | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
著者 |
井上,雅彦
× 井上,雅彦
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | Self-injurious, stereotyped, and aggressive/destructive behaviors exhibited by individuals with intellectual disabilities and autism spectrum disorders are called challenging behaviors (CBs). Severe CBs often require long-term treatment involving psychosocial approaches based on behavioral interventions and/or medication. A boy with severe CB enrolled in a special needs school, with diagnoses of autism and intellectual disability, was the client of the study. This case report describes the long-term outcomes of eight years of continuous school consultation. The student’s severe CB improved with environmental adjustments in the classroom, unified teacher involvement, instruction of leisure and communication skills, and medication. Long-term research on changes in CBs through school consultation is limited, and this case report provides important insights into the development of effective educational programs and curricula for severe CBs in school-aged children. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
en : Yonago Acta Medica 巻 67, 号 2, p. 163-168, ページ数 6, 発行日 2024-05-28 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | Tottori University Medical Press | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 05135710 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 13468049 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA00892882 | |||||||||||||
権利 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
権利情報 | (C)2024 Tottori University Medical Press | |||||||||||||
情報源 | ||||||||||||||
関連名称 | Yonago Acta Medica. 2024, 67(2), 163-168. | |||||||||||||
関連サイト | ||||||||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||||||
関連識別子 | https://www.lib.tottori-u.ac.jp/yam/yam/yam67-2/67-2contents.html | |||||||||||||
関連名称 | https://www.lib.tottori-u.ac.jp/yam/yam/yam67-2/67-2contents.html | |||||||||||||
関連サイト | ||||||||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.33160/yam.2024.05.006 | |||||||||||||
関連名称 | https://doi.org/10.33160/yam.2024.05.006 | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR |