ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学部学科区分一覧
  2. 医学部・医学系研究科・医学部附属病院
  1. 資料タイプ一覧
  2. 学術雑誌論文
  1. 鳥取大学の刊行物
  2. Yonago Acta Medica
  3. 67
  4. 2

Long-Term Outcomes for a Student with Severely Challenging Behavior in a Special Needs School for Intellectual Disabilities: A School Consultation Case Study

https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2001491
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2001491
7e8dffcf-1cf3-48c3-8d2a-5feaf20b38a7
名前 / ファイル ライセンス アクション
yam67(2)_163.pdf yam66(4)_163.pdf (848.4 KB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2024-08-28
タイトル
タイトル Long-Term Outcomes for a Student with Severely Challenging Behavior in a Special Needs School for Intellectual Disabilities: A School Consultation Case Study
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題 autism spectrum disorder
キーワード
言語 en
主題 consultation
キーワード
言語 en
主題 intellectual disability
キーワード
言語 en
主題 problem behavior
資源タイプ
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
著者 井上,雅彦

× 井上,雅彦

WEKO 00961
研究者総覧鳥取大学 100000293

ja 井上,雅彦
kakenhi 鳥取大学 15101

en Inoue,Masahiko
Tottori University

ja-Kana イノウエ,マサヒコ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 Self-injurious, stereotyped, and aggressive/destructive behaviors exhibited by individuals with intellectual disabilities and autism spectrum disorders are called challenging behaviors (CBs). Severe CBs often require long-term treatment involving psychosocial approaches based on behavioral interventions and/or medication. A boy with severe CB enrolled in a special needs school, with diagnoses of autism and intellectual disability, was the client of the study. This case report describes the long-term outcomes of eight years of continuous school consultation. The student’s severe CB improved with environmental adjustments in the classroom, unified teacher involvement, instruction of leisure and communication skills, and medication. Long-term research on changes in CBs through school consultation is limited, and this case report provides important insights into the development of effective educational programs and curricula for severe CBs in school-aged children.
言語 en
書誌情報 en : Yonago Acta Medica

巻 67, 号 2, p. 163-168, ページ数 6, 発行日 2024-05-28
出版者
出版者 Tottori University Medical Press
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 05135710
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 13468049
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00892882
権利
言語 en
権利情報 (C)2024 Tottori University Medical Press
情報源
関連名称 Yonago Acta Medica. 2024, 67(2), 163-168.
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 https://www.lib.tottori-u.ac.jp/yam/yam/yam67-2/67-2contents.html
関連名称 https://www.lib.tottori-u.ac.jp/yam/yam/yam67-2/67-2contents.html
関連サイト
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.33160/yam.2024.05.006
関連名称 https://doi.org/10.33160/yam.2024.05.006
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-08-28 02:27:23.472293
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3