ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学部学科区分一覧
  2. 附属教育研究施設
  1. 資料タイプ一覧
  2. 紀要論文
  1. 鳥取大学の刊行物
  2. 鳥取大学教育研究論集
  3. 7

大学生の小中高等学校段階での心理教育経験および心理教育経験と適応との関連

https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2397
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2397
711c6425-cab7-4f50-92f1-504c85fdb38c
名前 / ファイル ライセンス アクション
jestu7_13.pdf jestu7_13.pdf (21.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-06-22
タイトル
タイトル 大学生の小中高等学校段階での心理教育経験および心理教育経験と適応との関連
言語 ja
タイトル
タイトル Experience of Psychoeduation in Schools and Its Effect on University Students' Adjustment.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 心理教育
キーワード
主題 心理教育経験
キーワード
主題 心理的適応
キーワード
主題 大学生
キーワード
主題 Psychoeducation
キーワード
主題 Experience of Pshychoeducation
キーワード
主題 Adjustment
キーワード
主題 University Students
キーワード
言語 en
主題 心理教育
キーワード
言語 en
主題 心理教育経験
キーワード
言語 en
主題 心理的適応
キーワード
言語 en
主題 大学生
キーワード
言語 en
主題 Psychoeducation
キーワード
言語 en
主題 Experience of Pshychoeducation
キーワード
言語 en
主題 Adjustment
キーワード
言語 en
主題 University Students
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ダイガクセイ ノ ショウ チュウ コウトウ ガッコウ ダンカイ デ ノ シンリ キョウイク ケイケン オヨビ シンリ キョウイク ケイケン ト テキオウ ト ノ カンレン
言語 ja-Kana
著者 石本, 雄真

× 石本, 雄真

WEKO 1062
e-Rad 90612309
研究者総覧鳥取大学 100001458

石本, 雄真

ja-Kana イシモト, ユウマ

en Ishimoto, Yuma

Search repository
松本, 有貴

× 松本, 有貴

WEKO 29919

松本, 有貴

ja-Kana マツモト, ユキ

Search repository
Matsumoto, Yuki

× Matsumoto, Yuki

WEKO 29920

en Matsumoto, Yuki

ja-Kana マツモト, ユキ

Search repository
著者所属
値 鳥取大学大学教育支援機構・教員養成センター
著者所属
値 徳島文理大学人間生活学部児童学科
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 The aims of this study were twofold. One was to comprehend the extent of experience to which university students had psychoeducation in Japanese elementary, junior high and high schools. The other was to explore relations between that experience and students' present adjustment. Participants were 656 university students who completed a series of questionnaires. The results indicated as follows: University students experienced a variety of psychoeducation in elementary, junior high and high schools; approximately 70% of students had the psychoeducation acknowledged in the ministry's curriculum guideline or its notification; and the psychoeducation directly treating stress and emotions was less likely to be experienced. It appears that specific types of psychoeducation such as self-esteem education and depression/suicidal prevention education that students have experienced associated with better adjustment than others did. Especially, the experience in elementary schools showed stronger relationships to the adjustment than one in high schools.
書誌情報 ja : 鳥取大学教育研究論集
en : Journal of educational studies, Tottori University

巻 7, p. 13-24, 発行日 2017-02-28
出版者
出版者 鳥取大学 大学教育支援機構 教育センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858160
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12515433
権利
権利情報 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted.
情報源
関連名称 鳥取大学教育研究論集. 2017, 7, 13-24
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-08-02 05:53:32.920599
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3