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学校広告教育についての研究 : 中学生の意識調査を通して

https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/630
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/630
27e1ad7e-4b1a-43f5-b285-eaff31b19766
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-12-16
タイトル
タイトル 学校広告教育についての研究 : 中学生の意識調査を通して
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Advertisement Education in School : Through a Survey of Junior High School Students' Awareness concerning Advertisement.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 中学校家庭科教育
キーワード
主題 消費者教育
キーワード
主題 広告問題
キーワード
主題 育てたい能力
キーワード
主題 教材開発
キーワード
主題 Homemaking education in junior high school
キーワード
主題 Consumer education
キーワード
主題 Problem with advertisement
キーワード
主題 Abilities to be attained
キーワード
主題 Materials development
キーワード
言語 en
主題 中学校家庭科教育
キーワード
言語 en
主題 消費者教育
キーワード
言語 en
主題 広告問題
キーワード
言語 en
主題 育てたい能力
キーワード
言語 en
主題 教材開発
キーワード
言語 en
主題 Homemaking education in junior high school
キーワード
言語 en
主題 Consumer education
キーワード
言語 en
主題 Problem with advertisement
キーワード
言語 en
主題 Abilities to be attained
キーワード
言語 en
主題 Materials development
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ガッコウ コウコク キョウイク ニ ツイテ ノ ケンキュウ : チュウガクセイ ノ イシキ チョウサ オ トオシテ
言語 ja-Kana
著者 石岡, 富貴子

× 石岡, 富貴子

WEKO 32357

石岡, 富貴子

ja-Kana イシオカ, フキコ

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余語, 宗紀

× 余語, 宗紀

WEKO 32358

余語, 宗紀

ja-Kana ヨゴ, ムネノリ

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池田, 和幸

× 池田, 和幸

WEKO 32359

池田, 和幸

ja-Kana イケダ, カズユキ

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陶, 健

× 陶, 健

WEKO 32360

陶, 健

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藤田, 宏美

× 藤田, 宏美

WEKO 32361

藤田, 宏美

ja-Kana フジタ, ヒロミ

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山田, 智子

× 山田, 智子

WEKO 32362

山田, 智子

ja-Kana ヤマダ, トモコ

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Ishioka, Fukiko

× Ishioka, Fukiko

WEKO 32363

en Ishioka, Fukiko

ja-Kana イシオカ, フキコ

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Yogo, Munenori

× Yogo, Munenori

WEKO 32364

en Yogo, Munenori

ja-Kana ヨゴ, ムネノリ

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Ikeda, Kazuyuki

× Ikeda, Kazuyuki

WEKO 32365

en Ikeda, Kazuyuki

ja-Kana イケダ, カズユキ

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Tao, Jien

× Tao, Jien

WEKO 32366

en Tao, Jien

Search repository
Fujita, Hiromi

× Fujita, Hiromi

WEKO 32367

en Fujita, Hiromi

ja-Kana フジタ, ヒロミ

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Yamada, Tomoko

× Yamada, Tomoko

WEKO 32368

en Yamada, Tomoko

ja-Kana ヤマダ, トモコ

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著者所属
値 家庭科教育教室
著者所属
値 教育学研究科家政教室
著者所属
値 教育学研究科家政教室
著者所属
値 教育学研究科家政教室
著者所属
値 教育学研究科家政教室
著者所属
値 教育学研究科家政教室
著者所属(英)
言語 en
値 Home Economics Education course
著者所属(英)
言語 en
値 Graduate School of Education, Home Economics Education
著者所属(英)
言語 en
値 Graduate School of Education, Home Economics Education
著者所属(英)
言語 en
値 Graduate School of Education, Home Economics Education
著者所属(英)
言語 en
値 Graduate School of Education, Home Economics Education
著者所属(英)
言語 en
値 Graduate School of Education, Home Economics Education
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of the present study is to investigate the following two issues : how to introduce the problems with advertisement into the study of home making as a kind of consumer education, and what abilities are required to be attained in the education. Investigation of those issues are made through a survey of junior high school students' awareness concerning advertisement. The following two general observations have been gained through the survey : junior high school students' understanding of advertisement in not sufficient because some of them believe that indication of quality guaranteed, school newsletter and so on are included in advertisement ; although junior high school students are sensitive to prices of products when making use of advertisement, they are less active in making a good use of advertisement by comparing functions of products as well as their length guarantee. Recognize the present situation, a model of "abilities to be attained" in school advertisement education is hypothetically presented (Table 8). It is also pointed out that it is necessary to continue the study by investigating the issue of advertisement with elementary and senior high school students and exploring the effective ways of advertisement education in their respective curriculum. This naturally requires specification of abilities to be attained in each advertisement education and adjustment of teaching contents.
書誌情報 ja : 鳥取大学教育学部研究報告. 教育科学
en : The journal of the Faculty of Education. Educational science

巻 40, 号 1, p. 97-114, 発行日 1998-06-30
出版者
出版者 鳥取大学教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02878011
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00174563
権利
権利情報 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted.
情報源
関連名称 鳥取大学教育学部研究報告. 教育科学. 1998, 40(1), 97-114
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