WEKO3
アイテム
情報以前の情報の獲得を目指して:単元学習「耳を澄ます」
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/7599
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/7599492a72a1-b3f3-4fdf-a050-0a6289554e9d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
btujhs54_5.pdf (688.6 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-06-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 情報以前の情報の獲得を目指して:単元学習「耳を澄ます」 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Aiming to acquire information before information : Unit learning “Listen carefully” | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | きく | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 傾聴 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | hear or listen | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | listening attentively | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | きく | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 傾聴 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | hear or listen | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | listening attentively | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | ジョウホウ イゼン ノ ジョウホウ ノ カクトク オ メザシテ : タンゲン ガクシュウ ミミ オ スマス | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
田渕, 靖子
× 田渕, 靖子× Tabuchi, Yasuko |
|||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学附属中学校 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Tottori University Junior High School | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | テレビやインターネット,SNS など様々な視覚情報に溢れた生活が当たり前になっている現代において,情報で溢れれば溢れるほど,意識されないまま消えてしまう情報が多くある。特に,「人の話をきく」ことに代表されるような聴覚情報は無意識の中で受け流され,消え去ってしまいがちだ。相手の話を集中して聞く,奥底まで聞くことで,「注意深くきく」ことの価値に気づかせたいと考え,単元を構成した。無音の静止画や動画に音を付していく活動を通して,生徒たちは「注意深くきく」ことへの意識を高めることができた。 / In today's world where we are surrounded by various visual information such as television, the Internet, and SNS, the more information we are flooded with, the more information we lose without being aware of it. In particular, auditory information such as "listening to people" tends to be unconsciously passed over and lost. The unit was organized with the idea that by concentrating on listening to what the other person is saying and listening to the depths of the story, we would like to make students aware of the value of "listening carefully." Through the activity of adding sound to still images and videos without sound, the students were able to raise their awareness of "listening carefully." | |||||
書誌情報 |
ja : 鳥取大学附属中学校研究紀要 en : Bulletin of the Tottori University Junior High School 巻 54, p. 5-8, 発行日 2023-03-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 鳥取大学附属中学校 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24345997 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12837633 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2023, 54, 5-8. | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |