WEKO3
アイテム
「やりくり」授業が学ぶ力に対する意識に及ぼす影響
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/7604
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/76043553ec25-eb8c-4415-be41-103bda774d0a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
btujhs54_33.pdf (792.3 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-06-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「やりくり」授業が学ぶ力に対する意識に及ぼす影響 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Influence of “YARIKURI” Classes on awareness of the ability to learn. | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 「やりくり」授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学ぶ力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 協同的探求学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | “YARIKURI” classes | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the ability to learn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | collaborative inquiry learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 「やりくり」授業 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学ぶ力 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 協同的探求学習 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | “YARIKURI” classes | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the ability to learn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | collaborative inquiry learning | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | ヤリクリ ジュギョウ ガ マナブ チカラ ニ タイスル イシキ ニ オヨボス エイキョウ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
福田, 仁
× 福田, 仁× Fukuta, Hitoshi |
|||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学附属中学校 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Tottori University Junior High School | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 社会科はよく暗記科目と言われることが多い。ただ単に知識を獲得するだけでなく,思考力・判断力・表現力を向上させるために様々な授業を行った。授業後に,社会科に対する意識や知識・思考力・判断力・表現力の定着・向上に関する質問紙調査を行った。その結果,知識・思考力・判断力・表現力の定着・向上において,「やりくり」授業が有効であることが示された。 / Social studies are often referred to as memorization subjects. In addition to simply acquiring knowledge, various classes were held to improve the ability to think, judge, and express. After the classes, we conducted a questionnaire survey regarding awareness of social studies and the establishment and improvement of knowledge, thinking ability, judgment ability, and expression ability. As a result, it was shown that the “YARIKURI” classes is effective in establishing and improving knowledge, thinking ability, judgment ability, and expression ability. | |||||
書誌情報 |
ja : 鳥取大学附属中学校研究紀要 en : Bulletin of the Tottori University Junior High School 巻 54, p. 33-38, 発行日 2023-03-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 鳥取大学附属中学校 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24345997 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12837633 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2023, 54, 33-38. | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |