ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学部学科区分一覧
  2. 附属教育研究施設
  1. 資料タイプ一覧
  2. 紀要論文
  1. 鳥取大学の刊行物
  2. 鳥取大学附属中学校研究紀要
  3. 54

美術科の「やりくり」のたとえば:「作品との対話」―多様な視点で物事を見つめ,その世界観を深める力―

https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/7615
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/7615
836901f6-ef6b-40be-b6d8-30b64b00fe06
名前 / ファイル ライセンス アクション
btujhs54_107.pdf btujhs54_107.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-06-02
タイトル
タイトル 美術科の「やりくり」のたとえば:「作品との対話」―多様な視点で物事を見つめ,その世界観を深める力―
言語 ja
タイトル
タイトル An example of “Managing for Solving Problems” in Art Education. : Dialogue through Works – the Ability to look at Things from a Variety of Perspectives and Deepen one's Worldview -
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 オルタナティヴ
キーワード
主題 作品との対話
キーワード
主題 Walk View
キーワード
主題 Alternative
キーワード
主題 Dialogue through Works
キーワード
主題 Walk View
キーワード
言語 en
主題 オルタナティヴ
キーワード
言語 en
主題 作品との対話
キーワード
言語 en
主題 Walk View
キーワード
言語 en
主題 Alternative
キーワード
言語 en
主題 Dialogue through Works
キーワード
言語 en
主題 Walk View
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ビジュツカ ノ ヤリクリ ノ タトエバ : サクヒン トノ タイワ タヨウ ナ シテン デ モノゴト オ ミツメ ソノ セカイカン オ フカメル チカラ
言語 ja-Kana
著者 木村, 信一郎

× 木村, 信一郎

WEKO 38900

木村, 信一郎

ja-Kana Kimura, Shinichiro

Search repository
Kimura, Shinichiro

× Kimura, Shinichiro

WEKO 38901

en Kimura, Shinichiro

Search repository
著者所属
値 鳥取大学附属中学校
著者所属(英)
言語 en
値 Tottori University Junior High School
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 「想像力により人間関係を構築してゆく力」の養成をめざして,美術科教育での表現と鑑賞活動に,オルタナティヴ活動(物事を多角的な視点で見つめることに重点を置いた活動)の導入を試みた。美術科では、作品の内側に立つという視点で、鑑賞活動を実施してきた。今年度は,これまでの「なる」活動に加えて,鳥取県立博物館が所有する鑑賞機器「Walk View」を用いて、作品に「入る」活動を取り入れた。作品を介して,感じたことを相互に出し合い,他者の感じ方をとりいれる活動「作品との対話」は,自己の鑑賞力の幅と深さを高めることを目指した。このような相互討論の課程の取り入れは,鑑賞力の向上に有効であった。 / I have tried to introduce “alternative activities” which emphasize rearing of abilities to look at things multi-directionally to expression and appreciation activities in art education of the junior high school to nurse “ability for constructing harmonious human relations with imaginative power”. In class, students will engage in viewing activities from the perspective of standing inside the artwork. This year, in addition to the "becoming" activities of the past, activities to "enter" the artworks were introduced using "Walk View," a viewing device owned by the Tottori Prefectural Museum. The "Dialogue through Works," an activity in which students mutually exchange their feelings and incorporate the feelings of others through works of art, aimed to enhance the breadth and depth of their own appreciation skills. The incorporation of such a course of mutual discussion was effective in improving the students' ability to appreciate artworks.
書誌情報 ja : 鳥取大学附属中学校研究紀要
en : Bulletin of the Tottori University Junior High School

巻 54, p. 107-113, 発行日 2023-03-01
出版者
出版者 鳥取大学附属中学校
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24345997
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12837633
権利
権利情報 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted.
情報源
関連名称 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2023, 54, 107-113.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-08-02 04:38:23.137699
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3