WEKO3
アイテム
ともに広げ,ともに深める「やりくり」授業の設計(1 年次)
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2001370
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/20013700b45d3be-110d-44e3-a00c-f9040473d77e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
btujhs55_1.pdf
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-29 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ともに広げ,ともに深める「やりくり」授業の設計(1 年次) | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Designing a "YARIKURI" class to expand and deepen thinking together (1st year) | |||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | トモ ニ ヒロゲ , トモ ニ フカメル 「ヤリクリ」 ジュギョウ ノ セッケイ (1 ネンジ) | |||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 他者と関わり合う力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 当事者意識 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Ability to relate to others | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | awareness of the parties concerned | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
岡,真奈美
× 岡,真奈美
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 鳥取大学附属中学校 | |||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Tottori University Junior High School | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 鳥取大学附属中学校(以下 本校)では,数年にわたって「やりくり」授業という言葉をキーワードに授業づくりに取り組み,思考力・判断力・表現力を養おうとしてきた。その研究を総括し,本校教員が考える「生徒に伸ばしてほしい力」を設定した。その力を「他者と関わり合う力」「課題に向かう当事者意識」の2 点に絞り,本年度より研究をはじめた。 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | For several years, Tottori University Junior High School (hereafter referred to as "our school") has been trying to develop thinking, judgment, and expression skills by creating classes with the keyword "YARIKURI" class. This year, we summarized the research, discussed the actual conditions of the students, and held a workshop by our school's teachers on the "abilities we want our students to develop. We narrowed down the "skills we want students to develop" to "the ability to interact with others" and "a sense of ownership toward issues," and began our research this year. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 鳥取大学附属中学校研究紀要 en : Bulletin of the Tottori University Junior High School 巻 55, p. 1-6, ページ数 6, 発行日 2024-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 鳥取大学附属中学校 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 24345997 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12837633 | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
権利情報 | This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted. | |||||||||
情報源 | ||||||||||
関連名称 | 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2024, 55, 1-6. | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |