ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学部学科区分一覧
  2. 地域学部・地域学研究科
  1. 資料タイプ一覧
  2. 紀要論文
  1. 鳥取大学の刊行物
  2. 鳥取大学附属中学校研究紀要
  3. 55

他者意識を持った表現活動:オリジナル商品の企画を通しての「やりくり」

https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2001385
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2001385
df2b77c2-50b1-4486-895a-1b5a557237c0
名前 / ファイル ライセンス アクション
btujhs55_91.pdf btujhs55_91.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-29
タイトル
タイトル 他者意識を持った表現活動:オリジナル商品の企画を通しての「やりくり」
言語 ja
タイトル
タイトル Expressive activities with the other person in mind: “Management” through the planning of original products
言語 en
タイトル
タイトル タシャ イシキ オ モッタ ヒョウゲン カツドウ : オリジナル ショウヒン ノ キカク オ トオシテ ノ 「ヤリクリ」
言語 ja-Kana
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題 相手意識
キーワード
言語 ja
主題 やりくり
キーワード
言語 ja
主題 協同探究
キーワード
言語 en
主題 Considering the others
キーワード
言語 en
主題 management
キーワード
言語 en
主題 cooperative exploration
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
著者 林,真希

× 林,真希

ja 林,真希
kakenhi 鳥取大学 15101

en HAYASHI,Maki
Tottori University

Search repository
著者所属
言語 ja
値 鳥取大学附属中学校
著者所属(英)
言語 en
値 Tottori University Junior High School
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 生徒たちは1 年次から「相手を意識した表現活動」に取り組んできた。3 年目となる今回は,これまでの学習内容をやりくりしながら,設定された場面・条件の中で,「誰に・何を・どのように」発信するかを生徒一人一人が思考しながら英作文に取り組めたか,そして協同探究を通して,個々の学びをさらに深めていくことができたかをアンケートを基に考察した。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 Students have been engaged in "expressive activities with the other person in mind" since the first grade, and this year, the third year of the program, we examined whether each student was able to engage in English composition while thinking about "to whom, what, and how" to communicate within the set situations and conditions, while working through the content of previous studies, and whether they were able to deepen their individual learning through cooperative exploration. Based on the questionnaire, we examined whether the students were able to further deepen their individual learning through cooperative exploration.
言語 en
書誌情報 ja : 鳥取大学附属中学校研究紀要
en : Bulletin of the Tottori University Junior High School

巻 55, p. 91-94, ページ数 4, 発行日 2024-03-01
出版者
出版者 鳥取大学附属中学校
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 24345997
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12837633
権利
言語 ja
権利情報 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。
権利
言語 en
権利情報 This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted.
情報源
関連名称 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2024, 55, 91-94.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-28 04:18:51.426932
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3