WEKO3
アイテム
他者意識を持った表現活動:オリジナル商品の企画を通しての「やりくり」
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2001385
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2001385df2b77c2-50b1-4486-895a-1b5a557237c0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
btujhs55_91.pdf
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-29 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 他者意識を持った表現活動:オリジナル商品の企画を通しての「やりくり」 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Expressive activities with the other person in mind: “Management” through the planning of original products | |||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | タシャ イシキ オ モッタ ヒョウゲン カツドウ : オリジナル ショウヒン ノ キカク オ トオシテ ノ 「ヤリクリ」 | |||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 相手意識 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | やりくり | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 協同探究 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Considering the others | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | management | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | cooperative exploration | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
林,真希
× 林,真希
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 鳥取大学附属中学校 | |||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Tottori University Junior High School | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 生徒たちは1 年次から「相手を意識した表現活動」に取り組んできた。3 年目となる今回は,これまでの学習内容をやりくりしながら,設定された場面・条件の中で,「誰に・何を・どのように」発信するかを生徒一人一人が思考しながら英作文に取り組めたか,そして協同探究を通して,個々の学びをさらに深めていくことができたかをアンケートを基に考察した。 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Students have been engaged in "expressive activities with the other person in mind" since the first grade, and this year, the third year of the program, we examined whether each student was able to engage in English composition while thinking about "to whom, what, and how" to communicate within the set situations and conditions, while working through the content of previous studies, and whether they were able to deepen their individual learning through cooperative exploration. Based on the questionnaire, we examined whether the students were able to further deepen their individual learning through cooperative exploration. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 鳥取大学附属中学校研究紀要 en : Bulletin of the Tottori University Junior High School 巻 55, p. 91-94, ページ数 4, 発行日 2024-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 鳥取大学附属中学校 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 24345997 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12837633 | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
権利情報 | This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted. | |||||||||
情報源 | ||||||||||
関連名称 | 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2024, 55, 91-94. | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |