WEKO3
アイテム
自己組織化マップによる水産物の地域ブランドの分析と評価
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/313
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/313f7ae086d-311b-435d-bc5d-d1049a30725f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
rs7(2)_337.pdf (3.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-06-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 自己組織化マップによる水産物の地域ブランドの分析と評価 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Analysis and Evaluation of Regional Brands for Fishery Products with Self-Organizing Maps | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域ブランド | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己組織化マップ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域団体商標 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 魚 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | regional brands | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-organizing maps | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | regional trademark indication | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | fish | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域ブランド | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己組織化マップ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域団体商標 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 魚 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | regional brands | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-organizing maps | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | regional trademark indication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | fish | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | ジコ ソシキカ マップ ニ ヨル スイサンブツ ノ チイキ ブランド ノ ブンセキ ト ヒョウカ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
高塚, 剛
× 高塚, 剛× 清水, 克彦× 佐々木, 茂雄× 山岸, 大輔× 中野, 惠文× Takatsuka, Go× Sasaki, Shigeo× Nakano, Shigenori |
|||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学 大学院地域学研究科 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学 産学・地域連携推進機構地域貢献・生涯学習部門 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学 産学・地域連携推進機構知的財産管理運用部門 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学 産学・地域連携推進機構知的財産管理運用部門 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学 地域学部地域環境学科 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Strategy for regional branding becomes pivotal issues as it is widely recognized that regional branding opens routes to give favorable values to regional resources including products and services in certain areas. Previously, we have analyzed the developmental position on the regional brand of services in areas with hot springs as an example by taking advantages of a torus self-organizing map(SOM) algorithm, demonstrating that SOM was a viable tool for evaluation of the regional brand. In the present paper we have focused on row fishery products, and examined whether SOM is applicable in this case. The analysis was performed for 17 regional brands ranging from already famous ones (Seki saba, Ohma maguro etc.) to less developed ones (Tottori hatahata, Wakkanai onago etc.) with factors of 19 categories determining the values of the brands. The two-dimensional torus SOM expressed that each factor affected the positions of the brands, indicating usefulness of SOM for regional branding strategy. As a conclusion, strength and stability of the brands are decided by factors in the basic values, one of the three values constituting the total value of the brands, while other two values, information and indirect ones, give uniqueness to the brands. | |||||
書誌情報 |
ja : 地域学論集 : 鳥取大学地域学部紀要 en : Regional studies : Tottori University journal of the Faculty of Regional Sciences 巻 7, 号 2, p. 337-352, 発行日 2010-12-08 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 鳥取大学地域学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13495321 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12025489 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 地域学論集.2010, 7(2), 337-352 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |