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アイテム
社会参画力を育てるやりくり授業の開発 : 根拠を持って提案する活動を通して
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/4189
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/4189c418eac0-93c9-4ea4-8354-533dd0fd34fe
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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btujhs53_33.pdf (1.7 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-04-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 社会参画力を育てるやりくり授業の開発 : 根拠を持って提案する活動を通して | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Planning of managiment class for Fostering Social Participation : Through the activity of making proposals with evidence. | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会参画力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | やりくり | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 提案する授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social participation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | management | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | proposal lessons | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会参画力 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | やりくり | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 提案する授業 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social participation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | management | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | proposal lessons | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | シャカイ サンカクリョク オ ソダテル ヤリクリ ジュギョウ ノ カイハツ : コンキョ オ モッテ テイアン スル カツドウ オ トオシテ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
岡, 真奈美
× 岡, 真奈美× Oka, Manami |
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著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学附属中学校 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Tottori University Junior High School | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 社会に主体的に関わる力を育てるために,根拠を持って政策を提案する授業の開発を試みた。授業における生徒への支援として,根拠を明確にするための思考ツール(トゥールミン図式)を用いた。さらに、提案を聞く力を育てるために質問する活動を意図的に取り入れた。その結果,自分の意見を述べることに自信がついた生徒や,社会的事象への関心を高めた生徒が増加した。|I attempted to develop a class for students to propose policies with evidence in order to develop their ability to be proactively involved in society. To support students in the class, I used a thinking tool (Toulmin diagram) to clarify the rationale. In addition, questioning activities were intentionally incorporated in order to foster the ability to listen to proposals. As a result, the number of students who became more confident in expressing their opinions and those who increased their interest in social events increased. | |||||
書誌情報 |
ja : 鳥取大学附属中学校研究紀要 en : Bulletin of the Tottori University Junior High School 巻 53, p. 33-38, 発行日 2022-03-01 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 鳥取大学附属中学校 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24345997 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12837633 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2022, 53, 33-38. | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |