ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学部学科区分一覧
  2. 附属教育研究施設
  1. 資料タイプ一覧
  2. 紀要論文
  1. 鳥取大学の刊行物
  2. 鳥取大学附属中学校研究紀要
  3. 51

SDGs の視点で世界や日本の諸問題について考える~時間・空間認識を育てる探求的な学習の展開~

https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/4229
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/4229
a33c8d29-4d98-4f68-b241-ea9fcb33a2e2
名前 / ファイル ライセンス アクション
btujhs51_35.pdf btujhs51_35.pdf (3.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-05-26
タイトル
タイトル SDGs の視点で世界や日本の諸問題について考える~時間・空間認識を育てる探求的な学習の展開~
言語 ja
タイトル
タイトル Discussing various world and Japa-nese issues from the viewpoint of SDGs ― Development of inquisitive learning cultivating temporal and spatial recognition.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 SDGs
キーワード
主題 主体的・対話的で深い学び
キーワード
主題 社会的な見方・考え方
キーワード
主題 時間・空間認識
キーワード
主題 proactive
キーワード
主題 interactive deep learning
キーワード
主題 social perspective and thinking
キーワード
主題 temporal
キーワード
言語 en
主題 SDGs
キーワード
言語 en
主題 主体的・対話的で深い学び
キーワード
言語 en
主題 社会的な見方・考え方
キーワード
言語 en
主題 時間・空間認識
キーワード
言語 en
主題 proactive
キーワード
言語 en
主題 interactive deep learning
キーワード
言語 en
主題 social perspective and thinking
キーワード
言語 en
主題 temporal
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル SDGs ノ シテン デ セカイ ヤ ニホン ノ ショモンダイ ニ ツイテ カンガエル ジカン クウカン ニンシキ オ ソダテル タンキュウテキ ナ ガクシュウ ノ テンカイ
言語 ja-Kana
著者 中村, 仁

× 中村, 仁

WEKO 30320

中村, 仁

ja-Kana ナカムラ, ジン

Search repository
NAKAMURA, Jin

× NAKAMURA, Jin

WEKO 30321

en NAKAMURA, Jin

ja-Kana ナカムラ, ジン

Search repository
著者所属
値 鳥取大学附属中学校 社会科
著者所属(英)
言語 en
値 Tottori University Junior High School
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 改訂学習指導要領の前文に「持続可能な社会の創り手となることが求められる」と明示された。また,2016年12月の中央教育審議会答申に指導内容の示し方の改善として,時間,空間,相互関係などの視点に着目して考察・構想していくといった社会的な見方・考え方の必要性が述べられた。そこで,SDGsの視点を取り入れた学習内容の展開と,時間・空間認識を育てる探究的な学習の展開を意識した,主体的・対話的で深い学びのある授業をつくることにした。また,外部団体の協力により,親子で環境問題について学習する機会を設けることで,SDGs の取り組みついて関心を持たせたいと考えた。このような学習の結果,持続可能な社会に貢献するという興味関心が高まり,自分にできることを実践する態度が現れた。 / The preface in the “Revised Course of Study” stated that “Every students is required to be a creator of a sustainable society”. Furthermore, the December 2016 Central Education Council emphasized the necessity for a social perspective and thinking that considers and designs from the viewpoint of time, space, and interrelationships as an improvement in the method to pres-ent guidance content. I tried to create a lecture of proactive, and interactive deep learning, lessons for nurturing temporal and spatial recognition incorporating viewpoints of SDGs. My intention was to evoke students’ interest in various efforts for SDGs, by providing opportunities to learn environmental issues for parents and students by cooperating with external organizations. As a result of such lessons, students’ interest in contributing to a sustainable society was increased, and students showed attentiveness to practice such activities.
書誌情報 ja : 鳥取大学附属中学校研究紀要
en : Bulletin of the Tottori University Junior High School

巻 51, p. 35-42, 発行日 2020-03-01
出版者
出版者 鳥取大学附属中学校
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24345997
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12837633
権利
権利情報 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted.
情報源
関連名称 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2020, 51, 35-42
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-08-02 05:49:30.036928
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3