WEKO3
アイテム
Large Grammar 法を応用したアウトプット活動~繋がる英語力の育成をめざして~
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/4235
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/4235b5ca0b69-d2ec-4d7b-92fa-12c99d9efb3b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
btujhs51_73.pdf (10.8 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-05-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Large Grammar 法を応用したアウトプット活動~繋がる英語力の育成をめざして~ | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Junior high school output activities based on the “Large Grammar” method ―― Using English as a communication tool. | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Large Grammar | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | チャンク | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アウトプット活動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | chunks | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | output activities | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Large Grammar | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | チャンク | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アウトプット活動 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | chunks | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | output activities | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | Large Grammar ホウ オ オウヨウ シタ アウトプット カツドウ ツナガル エイゴリョク ノ イクセイ オ メザシテ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
石田, 順
× 石田, 順× 金森, 玲子× 竹川, 由紀子× 足立, 和美× ISHIDA, Jun× KANAMORI, Reiko× TAKEKAWA, Yukiko |
|||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学附属中学校 英語科 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学附属中学校 英語科 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学附属中学校 英語科 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学地域学部 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Tottori University Junior High School | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Tottori University Junior High School | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Tottori University Junior High School | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Faculty of Regional Sciences, Tottori University | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 英語科では,学習した英語を用いて実際にコミュニケーションが行えることを目標として日常的にアウトプット活動を実践している。具体的な活動の一つとしては,共同研究者である鳥取大学地域学部の足立和美が提唱するLarge Grammarの手法による活動を用いて即興でのアウトプットの場面を各学年の授業に取り入れている。本研究では,その理論と各学年での活動事例を紹介する。生徒一人ひとりが課題に向かって「主体的に」「対話的に」「深く」考え,英語で他者と繋がっていくためには,どのような活動が考えられるだろうか。「個」の学びを深めるために,各学年で行ってきたやりくりを紹介する。 / At Tottori University junior high school we practice output activities on a daily basis in our English classes with the aim of enhancing students’ ability to communicate in English. These activities, using the Large Grammar method proposed by one of the authors, Kazumi Adachi, rely on improvised output. In this paper, we introduce the theory of Large Grammar, then give examples of activities used in each grade. We are aiming for activities that encourage students to think “voluntarily”, “interactively” and “deeply” about the task. We also want them to connect with others in English. We will introduce the attempts that we have made in each grade to deepen students individual learning. | |||||
書誌情報 |
ja : 鳥取大学附属中学校研究紀要 en : Bulletin of the Tottori University Junior High School 巻 51, p. 73-106, 発行日 2020-03-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 鳥取大学附属中学校 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24345997 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12837633 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2020, 51, 73-106 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |