ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学部学科区分一覧
  2. 医学部・医学系研究科・医学部附属病院
  1. 資料タイプ一覧
  2. 学術雑誌論文
  1. 鳥取大学の刊行物
  2. Yonago Acta Medica
  3. 63
  4. 3

Effects of a Classroom-Based Stress Management Program by Cognitive Reconstruction for Elementary School Students

https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/4737
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/4737
fe19f29b-2365-496d-b4c9-0ef2bf4166d8
名前 / ファイル ライセンス アクション
yam63(3)_198.pdf yam63(3)_198.pdf (961.3 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2020-10-26
タイトル
タイトル Effects of a Classroom-Based Stress Management Program by Cognitive Reconstruction for Elementary School Students
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 elementary school children
キーワード
主題 stress management
キーワード
主題 classroom-based program
キーワード
主題 cognitive reconstruction
キーワード
言語 en
主題 elementary school children
キーワード
言語 en
主題 stress management
キーワード
言語 en
主題 classroom-based program
キーワード
言語 en
主題 cognitive reconstruction
資源タイプ
資源タイプ journal article
著者 Takeda, Shinya

× Takeda, Shinya

WEKO 3642
e-Rad 00441569
研究者総覧鳥取大学 100000305

en Takeda, Shinya

Search repository
Matsuo, Risa

× Matsuo, Risa

WEKO 16911

en Matsuo, Risa

Search repository
Ohtsuka, Minako

× Ohtsuka, Minako

WEKO 16912

en Ohtsuka, Minako

Search repository
著者所属(英)
言語 en
値 Department of Clinical Psychology, Tottori University Graduate School of Medical Sciences
著者所属(英)
言語 en
値 Department of Child studies, College of Humanities, Okinawa University
著者所属(英)
言語 en
値 Hyogo Earthquake Memorial 21st Century Research Institute, Hyogo Institute for Traumatic Stress
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 Background: The present study evaluates the effects of a classroom-based universal program for stress management among elementary school students. Methods: The participating children (aged 11-12 years) were assigned to either an intervention (n = 172) or a control group (n = 100). The program involved one 45-minute session during school hours. The program taught students about cognitive distortions and trained them using cognitive reconstruction. Cognitive distortions were characterized so that children could easily understand them. Students were asked to complete the Children’s Stress Response Test, comprised of five questions about self-efficacy about cognitive reconstruction before and after the program, to assess the program’s effects. Results: The results as observed in the intervention group were as follows: (a) stress responses decreased, (b) self-efficacy in the awareness about one’s feelings and thinking improved, (c) understanding how thinking affects feelings was prompted, (d) self-efficacy to review one’s thinking improved when they felt uncomfortable, and (e) self-efficacy to change one’s negative thinking to adaptive thinking improved. Conclusion: These results suggest that the program was useful for reducing stress responses and improving self-efficacy in cognitive reconstruction among children.
書誌情報 Yonago Acta Medica
en : Yonago Acta Medica

巻 63, 号 3, p. 198-204, 発行日 2020-08-20
雑誌内区分
値 Original Article
出版者
出版者 Tottori University Medical Press
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05135710
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00892882
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.33160/yam.2020.08.010
権利
権利情報 Yonago Acta medica 編集委員会
情報源
関連名称 Shinya Takeda, Risa Matsuo, Minako Ohtsuka. Effects of a Classroom-Based Stress Management Program by Cognitive Reconstruction for Elementary School Students. Yonago Acta Medica. 2020. 63(3). 198-204. doi: 10.33160/yam.2020.08.010.
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 https://www.jstage.jst.go.jp/article/yam/63/3/63_2020.08.010/_article/
関連名称 https://www.jstage.jst.go.jp/article/yam/63/3/63_2020.08.010/_article/
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 http://www.lib.tottori-u.ac.jp/yam/yam/yam63-3/63-3contents.html
関連名称 http://www.lib.tottori-u.ac.jp/yam/yam/yam63-3/63-3contents.html
著者版フラグ
出版タイプ VoR
EISSN
値 1346-8049
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-08-02 07:18:36.682624
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3