WEKO3
アイテム
看護学生の共感性とコミュニケーションスキルの関連
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/7685
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/76853e2f799d-1527-4200-8819-230462091393
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
jyma74(1-3)_22.pdf (1.4 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-07-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 看護学生の共感性とコミュニケーションスキルの関連 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Relationship between empathy and communication skills among nursing students | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bachelor of Nursing Student | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Empathy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Communication Skills | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bachelor of Nursing Student | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Empathy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Communication Skills | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | カンゴ ガクセイ ノ キョウカンセイ ト コミュニケーション スキル ノ カンレン | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
須藤, 千晴
× 須藤, 千晴× 谷田, 里加子× 森石, 夏芽× 奥田, 玲子× 山本, 陽子× 雜賀, 美穂× 深田, 美香× SUDO, Chiharu× TANIDA, Rikako× MORIISHI1, Natsume× SAIGA, Miho |
|||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学医学部保健学科看護学専攻 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学医学部保健学科看護学専攻 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学医学部保健学科看護学専攻 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学医学部保健学科基礎看護学講座 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学医学部保健学科基礎看護学講座 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学医学部附属病院看護部 / 鳥取大学大学院医学系研究科保健学専攻 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 鳥取大学医学部保健学科基礎看護学講座 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Major in Nursing, School of Health Science, Faculty of Medicine, Tottori University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Major in Nursing, School of Health Science, Faculty of Medicine, Tottori University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Major in Nursing, School of Health Science, Faculty of Medicine, Tottori University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Fundamental Nursing, School of Health Science, Faculty of Medicine Tottori University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Fundamental Nursing, School of Health Science, Faculty of Medicine Tottori University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Division of Nursing, Tottori University Hospital | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Fundamental Nursing, School of Health Science, Faculty of Medicine Tottori University | |||||
著者ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 02912 | |||||
著者ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 04737 | |||||
著者ID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 00382 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to determine the development of empathy and communication skills among nursing students and the relationship between empathy and communication skills. Two scales, the EESR (Empathic Experience Scale Revised) and the ENDCORE(ENCODE・DECODE・CONTROL・REGURATION Model),were used in the survey. The results showed that there was no relationship between grade and empathy, but the first-year students scored significantly higher than the second-year students in the response system of communication skills( P<0.02). Those who were not poor communicators had significantly higher scores in basic skills (P<0.00), interpersonal skills (P<0.00), and expressive skills( P<0.00) than those who were poor communicators. There was a trend toward higher communication skill scores for those who had more shared experiences of being able to understand others, but the difference was not statistically significant. We believe that this is due to the fact that the students realized the difficulty of understanding people of different ages through their practical training and through their involvement with people of various ages. Communication skills were related to grade level and communication difficulties, and shared experiences influenced the acquisition of communication skills. | |||||
書誌情報 |
ja : 米子医学雑誌 en : The Journal of the Yonago Medical Association 巻 74, 号 1-3, p. 22-33, 発行日 2023-05-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 米子医学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 00440558 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00247383 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted. | |||||
情報源 | ||||||
関連名称 | 米子医学雑誌. 2023, 74(1-3), 22-33. | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |