ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学部学科区分一覧
  2. 地域学部・地域学研究科
  1. 資料タイプ一覧
  2. 紀要論文
  1. 鳥取大学の刊行物
  2. 地域学論集 : 鳥取大学地域学部紀要
  3. 鳥取大学教育学部研究報告. 教育科学
  4. 25

共同問題解決過程と単独問題解決過程の比較研究

https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/940
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/940
2068edf6-126b-4261-82af-d249e02b0a7a
名前 / ファイル ライセンス アクション
jfees25_357(1).pdf jfees25_357(1).pdf (636.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-06-22
タイトル
タイトル 共同問題解決過程と単独問題解決過程の比較研究
言語 ja
タイトル
タイトル A comparative study of joint problem solving processes and individual problem solving processes
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル キョウドウ モンダイ カイケツ カテイ ト タンドク モンダイ カイケツ カテイ ノ ヒカク ケンキュウ
言語 ja-Kana
著者 高取, 憲一郎

× 高取, 憲一郎

WEKO 31723

高取, 憲一郎

ja-Kana タカトリ, ケンイチロウ

Search repository
Takatori, Kenichiro

× Takatori, Kenichiro

WEKO 31724

en Takatori, Kenichiro

ja-Kana タカトリ, ケンイチロウ

Search repository
著者所属
値 鳥取大学教育学部教育心理学教室
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 The aim of this study is the comparative analysis of joint problem solving processes and individual problem solving processes. The task to be solved is the problem of subjective trisection. The results showed that in joint condition the series of hypotheses developed through some negations, while in individual condition rarely occured negations (in 3/6 subjects). Rather, in individual condition various hypotheses were enumerated one after another, or only one hypothesis was developed a little (See Fig.1 and Table 1, 2). The followings were discussed. 1) The development of hypotheses through negations are similar to the idea of "point of view" theory. 2) The problem solving processes are considered to be dialogue processes. In joint condition the dialogue is external and divided into two persons. In individual condition, it is internal. 3) Vygotsky argued that thought is completed, rather than embodied in speech and that the transition from through into speech involves several stages. In joint condition, thought is easily completed in speech through communication between two persons. 4) The significance of this study was considered in relation to Vygotsky's and Bakhtin's social semiotic theory of mind.
書誌情報 ja : 鳥取大学教育学部研究報告. 教育科学
en : The journal of the Faculty of Education. Educational science

巻 25, p. 357-366, 発行日 1983-10
出版者
出版者 鳥取大学教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02878011
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00174563
権利
権利情報 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted.
情報源
関連名称 鳥取大学教育学部研究報告.教育科学. 1983, 25, 357-366
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-08-02 05:38:55.956574
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3