ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学部学科区分一覧
  2. 地域学部・地域学研究科
  1. 資料タイプ一覧
  2. 紀要論文
  1. 鳥取大学の刊行物
  2. 地域教育学研究
  3. 8
  4. 1

Swainのアウトプット仮説を応用したライティングとスピーキング活動 : 実践の方法、ならびにPre-testとPost-testの結果分析

https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2154
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/2154
732b4be8-81c6-42cc-b1d9-9175273e596f
名前 / ファイル ライセンス アクション
rse8(1)_1.pdf rse8(1)_1.pdf (11.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-06-22
タイトル
タイトル Swainのアウトプット仮説を応用したライティングとスピーキング活動 : 実践の方法、ならびにPre-testとPost-testの結果分析
言語 ja
タイトル
タイトル Writing and Speaking Activities based on Swain's 'Output Hypothesis' : Teaching Procedures and Analysis of Pre-tests and Post-tests
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル Swain ノ アウトプット カセツ オ オウヨウ シタ ライティング ト スピーキング カツドウ : ジッセン ノ ホウホウ ナラビニ Pre-test ト Post-test ノ ケッカ ブンセキ
言語 ja-Kana
著者 足立, 和美

× 足立, 和美

WEKO 29
e-Rad 00202630
研究者総覧鳥取大学 100000001

足立, 和美

ja-Kana アダチ, カズミ

en Adachi, Kazumi

Search repository
谷中, 久和

× 谷中, 久和

WEKO 4412
e-Rad 60548907
研究者総覧鳥取大学 100001278

谷中, 久和

ja-Kana ヤナカ, ヒサカズ

en Yanaka, Hisakazu

Search repository
河内, 隆宏

× 河内, 隆宏

WEKO 30130

河内, 隆宏

ja-Kana コウチ, タカヒロ

Search repository
Kouchi, Takahiro

× Kouchi, Takahiro

WEKO 30131

en Kouchi, Takahiro

ja-Kana コウチ, タカヒロ

Search repository
著者所属
値 鳥取大学地域学部
著者所属
値 鳥取大学地域学部附属子どもの発達学習研究センター
著者所属
値 明誠学院高等学校
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 This study first delineates the theoretical background of the teaching approach employed. It partly draws on Swain’s ‘Output Hypothesis.’ Although Swain’s original hypothesis includes four features, the approach developed specifically aiming at teaching Japanese learners reduces the features to two. In addition, the use of chunks as discussed, for example, by Widdowson is referred to as well. As a result, Swain’s hypothesis was altered to a modified version with three features: (1) fluency, (2) hypothesis testing, and (3) Widdowson’s idea of chunks which is called ‘approximation’ in this study. The second part of this study explains how a series of experimental lessons are organized and carried out. Then the pre-tests and the post-tests are illustrated. Both pre-tests and post-tests include four different types of questions. The first three are written tests while the last one is an oral interview. The results and the statistical analyses thereof show that the approach is useful in developing certain levels of both writing and speaking skills in the participants.
書誌情報 ja : 地域教育学研究
en : Regional sciences on education

巻 8, 号 1, p. 1-11, 発行日 2016-03-01
出版者
出版者 鳥取大学地域学部地域教育学科
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12574997
権利
権利情報 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted.
情報源
関連名称 地域教育学研究.2016,8(1),1-11
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-08-02 05:50:49.295167
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3