ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学部学科区分一覧
  2. 附属教育研究施設
  1. 資料タイプ一覧
  2. 紀要論文
  1. 鳥取大学の刊行物
  2. 鳥取大学附属中学校研究紀要
  3. 52

サッカーにおける「できる」ための「わかる」を意識した授業づくり : フラッグサッカーの授業実践を通して

https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/4219
https://repository.lib.tottori-u.ac.jp/records/4219
56cc027c-16ff-4a3e-aa4d-9408758efbd2
名前 / ファイル ライセンス アクション
btujhs52_113.pdf btujhs52_113.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-26
タイトル
タイトル サッカーにおける「できる」ための「わかる」を意識した授業づくり : フラッグサッカーの授業実践を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Proposal for practice in mixed-gender classes What we have found from hurdling practice.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 運動有能感
キーワード
主題 サッカー
キーワード
主題 安全性
キーワード
主題 戦術
キーワード
主題 男女共習
キーワード
主題 Exercise competence
キーワード
主題 soccer
キーワード
主題 safety
キーワード
主題 tactics
キーワード
主題 co-education
キーワード
言語 en
主題 運動有能感
キーワード
言語 en
主題 サッカー
キーワード
言語 en
主題 安全性
キーワード
言語 en
主題 戦術
キーワード
言語 en
主題 男女共習
キーワード
言語 en
主題 Exercise competence
キーワード
言語 en
主題 soccer
キーワード
言語 en
主題 safety
キーワード
言語 en
主題 tactics
キーワード
言語 en
主題 co-education
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル サッカー ニ オケル デキル タメノ ワカル オ イシキ シタ ジュギョウ ズクリ : フラッグ サッカー ノ ジュギョウ ジッセン オ トオシテ
言語 ja-Kana
著者 安井, 仁

× 安井, 仁

WEKO 30396

安井, 仁

Search repository
戸井, 有希

× 戸井, 有希

WEKO 30397

戸井, 有希

Search repository
Yasui, Hitoshi

× Yasui, Hitoshi

WEKO 30398

en Yasui, Hitoshi

Search repository
Toi, Yuki

× Toi, Yuki

WEKO 30399

en Toi, Yuki

Search repository
著者所属
値 鳥取大学附属中学校
著者所属
値 鳥取大学附属中学校
著者所属(英)
言語 en
値 Tottori University Junior High School
著者所属(英)
言語 en
値 Tottori University Junior High School
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 新学習指導要領では,保健体育科として授業を通し生涯にわたって運動に親しもうとする,運動やスポーツへの愛好的態度の育成に繋げていくことをめざしていくものだが,生徒一人ひとりの運動格差・技術格差が著しいことも現実問題としてあり運動を嫌い,不得意と感じる児童・生徒が存在することも事実である。特に球技は顕著であり,運動に対して苦手意識を持つ生徒も多いと思われる。そこで本校の研究主題『学ぶ力を育む「やりくり」授業の開発』に基づき,安全性と戦術学習に特化したフラッグフットボールの特性を生かした教材開発を目的とし授業実践を行い,運動有能感に及ぼす影響を検討した。結果は授業を通し運動有能感合計に影響を及ぼすことはなく,運動有能感の因子である身体的有能さの認知の得点を有意に下げることとなったが,多くの生徒が楽しく学び,上達も感じられたことやできない運動でもあきらめないで練習すればできるようになると思うと感じる生徒が有意に高まるなど成果もあった。|As a health and physical education department, the new course of study aims to foster a liking attitude toward exercise and sports, which aims to familiarize people with exercise throughout their lives, but there is an exercise gap among each student. It is also a fact that there are children and students who dislike exercise and feel that they are not good at it because of the remarkable technical disparity. Ball games are particularly prominent, and it seems that many students are not good at exercising. Therefore, based on the research theme of our school, "Development of" management classes that foster learning ability," we practiced lessons with the aim of developing teaching materials that make use of the characteristics of flag football, which specializes in safety and tactical learning. The effect on the feeling was examined. The results could not affect the total motor competence throughout the lesson and significantly reduced the cognitive score of physical competence, which is a factor of motor competence, but many students. There were also results such as a significant increase in the number of students who felt that they would be able to learn happily and that they would be able to practice even if they felt that they had improved or could exercise if they try without giving up.
書誌情報 ja : 鳥取大学附属中学校研究紀要
en : Bulletin of the Tottori University Junior High School

巻 52, p. 113-120, 発行日 2021-03-01
出版者
出版者 鳥取大学附属中学校
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24345997
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12837633
権利
権利情報 注があるものを除き、この著作物は日本国著作権法により保護されています。 / This work is protected under Japanese Copyright Law unless otherwise noted.
情報源
関連名称 鳥取大学附属中学校研究紀要. 2021, 52, 113-120.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-08-02 05:48:50.729016
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3